Hår!!!!

 
Igår upptäcktes på allvar en ny rädsla hos Evelina. Hon är rädd för hår! Speciellt mina långa mörka hårstrån. 
Jag satte bägge barnen i badkaret igår, det är väldigt praktiskt och jag sparar massa tid! Det flöt tydligen runt några strån i vattnet och hon började storgråta. Jag försökte säga att det är bara mammas hår, men det hjälpte väldigt lite. Jag satte fram min tofs framför henne, som jag då hade i en hästsvans: Titta,  detta är samma som det där. Men det var ingen idé. Konstigt. 
Hoppas inte hon blir rädd för sitt eget hår sen, då kanske det blir rakning! Nej usch. Hoppas det går över.
Hon har tidigare sagt att jag ska ta bort hår om hon ser det på golvet eller sängen, men trodde aldrig det skulle utvecklas till något sånt här. Vad kan man göra egentligen?
Hon tycker om att borsta andras hår, så det är mer när hon ser "hår utan huvud", hehe. Dagens information!
 
Ps, denna bilden tog jag såklart efter jag tagit bort allt hår ur badkarsvattnet (tyckte det såg lite lustigt ut när Emil skrattade och Evelina tvärtemot). Fick ta upp Evelina ur plurret efter bilden togs. Hon ville inte bada mer. Stackars... ♡
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0