Rutiner

 
Vilken natt vi har haft! Emil har vaknat två gånger på 12 timmar bara. Underbart! Och att han vaknade då var bara tur, jag hade nämligen jätteont i brösten efter så långt ammningsuppehåll. Duktig kille! Det hjälper nog lite att det är mörkt ute också vill jag tro. Evelina kom intrippandes kl 08.15 och sa: Jag är duktig som har sovit.
Ja, du är duktig du, sa jag. Äntligen fick jag en natt med mycket och god sömn!
Man kunde inte tro att Emil sovit näst intill en hel natt. Han sover nämligen redan nu.
 
Jag skulle snart våga mig på att säga att vi fått lite rutiner här. Varje dag sover han vid denna tiden. Han får gröt på samma tid. Och sista gröten får han också vid samma tid. Jag tror och tycker att det är viktigt med rutiner. Vi mår bra av det allihop och Emil blir liksom tryggare i sig själv på något sätt.
(Kanske lite väl flashig bild, men men...)
 
 
 
Idag ska jag laga en kycklinggryta med bara färska ingredienser i (bla; purjolök, paprika, champinjoner och morot) och till detta blir det ris eller pressad potatis. Inte ofta jag gör en så "avancerad" middag mitt i veckan. Men jag fick så lust nu när det börjar bli lite mörkare ute och kallar. Då är det tid för grytor, eller?
Jag såg i Joker-bladet att det var en del grönsaker och andra bra-att-ha-saker på tilbud. Så Göran ska köra mig dit sen.

På fredag är det planleggningsdag på dagis och Evelina ska vara hemma med mig och Emil hela dagen. Jag hoppas på fint väder så att vi kan gå bort till en "ny" lekplats som ligger på Furuset. Jag visste inte att den fanns till jag fick tipset av några mammor på dagis! Så det ser jag fram emot.
Något som Evelina ser fram emot är lördag. Undra just varför...
Ha en härlig tisdag mina vänner! Kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0