Gruppträff

 
Vi är då väldigt tacksamma för att Emil tycker om att sitta i vippestolen/babysittern. Där får han tillbringa tid då vi äter, jag lagar mat eller då han äter (men han vill gärna resa på sig, som ni kan se på bilden till vänster).
Då man kan spänna fast honom är det ett säkert ställe för den stunden ialla fall. Nu när han börjar rulla runt och så så kan han ju faktiskt ligga på en filt på golvet istället! Det är inte jättebra att de blir sittande i den där stolen för länge har jag hört. Det är inte så bra för ryggen sägs det. Och det kan jag väl förstå.
 
Idag ska vi äta lax, potatis, hollandaisås och broccoli. Tänkte att Emil skulle få en potatis i sin lilla "napp" under tiden vi äter. Då slipper han se på när vi äter, vilket han tycker är väldigt frustrerande, då han själv så gärna vill smaka (därför är den här "nappen" så ypperlig). Jag tänkte vi skulle börja med grötsmakning snart också. Kan vara ett bra komplement på kvällen så han kanske sover lite längre. Jag vill inte köra på för mycket med matsmakningen heller med risk för att förlora min mjölk. Jag har nämligen som mål att fullamma till han är 6 månader.
 
Imorgon är Emil hela 4 månader. Vart tar tiden vägen egentligen?
Vi ska faktiskt till Bvc imorgon, på gruppträff. Något som "ska bli" (kan bli/är tänkt att bli) våran mammagrupp. Så det ser jag fram emot. Men jag har inga förhoppningar om att få en så bra grupp som sist. Vi håller fortfarande kontakt och de har en alldeles speciell plats hos oss. När vi träffades första gången var Evelina 2 månader och nu snart 3 år!!! Jisses.
Ialla fall så tänkte jag prata med min kontaktperson där borta om mat till Emil. Hur jag ska gå vidare med det. Vad hon tycker. Och hur hon tycker att jag ska göra det. Men Evelina var det något annat för då ammade jag inte alls. Nu har jag "bara" en liten kille som kräver massa mat. Speciellt nattetid. Och det är svårt för mig att producera fullt var 20:e minut, ja så ofta har han krävt mat de senaste nätterna. Inatt vaknade han bara 3 gånger, något jag är överlycklig för. Känns som jag fått sova ut ganska bra faktiskt! 
 
 
Min stora lilla Emil <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0