Barnmatsvärlden

 
Nu ska man ut i den stora barnmatsvärlden igen. Hur var det man gjorde nu igen? Vad prioriterade vi sist? Ekologiskt eller inte? Något speceillt märke som var bättre, Semper? Jisses...
 
Nej, jag kommer inte helt ihåg så jag får nog börja om från början igen! Det finns så otroligt mycket att välja mellan. Det bästa är såklart att laga eget. Men det är en fin start att köpa små provsmaksburkar och se vad just Emil tycker om. För något som är helt säkert det är att han är olik Evelina. Så konstigt egentligen. Bägge kommer från oss men ändå är de så olika. Både konstigt och helt självklart, på samma gång.
Jag har testat med banan i den där nappen som jag pratat om. Och det var en succé. Jag har även testat vattenmelon, men det kom inte tillräckligt fort ur hålen där tror jag så det var inget för honom för tillfället. Däremot så testade jag att lägga i päronbitar och det var riktigt gott. Han satt och mumsade på den länge och visade hur gott han tyckte det var. Efter varje ny smakis har jag gett honom katrinplommonpuré så att han inte ska få förstoppning, nej usch, det vill vi inte vara med om igen.
Det är roligt att se hur han grimaserar åt vissa smaker och ler stort åt andra! Detta ska bli kul! Men det är viktigt att inte bli för ivrig och introducera för många nya smaker. En om dagen räcker. Egentligen samma smak några dagar för att se så magen fungerar.
Denna gången ska jag ialla fall bli duktigare på att laga egen mat. Det är så enkelt och blir mycket billigare.
 
...Som sagt det är en spännande och stor värld vi ska bege oss ut i igen!
 
 
<3 Min Emil är 4 månader idag. Stora lilla killen. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0