Dagens kilometer

 
Då var dagens kilometrar avbetade idag också. Vi har haft strålande sol här hela veckan, så att inte bege sig ut hade känts så dumt och bortkastat om man verkligen inte har något viktigt eller nödvändigt att pyssla med inne. Men en liten sväng ut känns som att man borde hinna med! Eller vad säger ni?
 
Jag tog svängen förbi Ikea när jag var ute och gick idag. Emil sov som en stock i vagnen så det passade så fint att gå in och se på allt det julfina de har fått upp. Konstigt nog så har jag inte reagerat på att affärer och tv-reklamer varit ute tidigt iår med sånt, är de egentligen lite senare än vanligt kanske??? Hm...
Iallafall..., jag tog mig en kaffe och en grov baguette i restaurangen. Kaffet blev gratis pga att jag har Ikea Family kort. Perfekt! Så dagens lunch gick på 29kr.
 
Jag hittade gröna förvaringslådor i plast som de sålde för 10kr/st. Det tycker jag var ganska billigt så jag köpte 3 st till Emils rum. Det blir perfekt med leksaker och allt som man inte vill ha slängandes på golvet. Äntligen hade de också fått in liggunderlag till skötbordet, sånt som man blåser upp på sidorna. Våran hade blivit punkterad och jag har varit inne och frågat efter det flera gånger utan att de fått in, men NU så. 2 doftljus för 5kr/st fick följa med samt dessa smarta (jag har massa kryddor som jag hällt i burkar som varit tomma men som egentligen inte tillhör den kryddburken, förstår ni? Så detta var perfekt för mig och mitt kryddskåp här hemma...) 4 st för 39kr!
 
 
Svartpeppar (fin), Citronpeppar och Svartpeppar - I Ikea burkar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0