"Ökedygn"

 
Här går mycket i glömska om dagen, däribland bloggen. Den blir inte riktigt prioriterad nu, det hoppas jag ni förstår.
Dagarna ser ganska lika ut här eftersom jag inte riktigt hunnit återhämta mig helt än... Kommer nog vara så fram tills tisdag nästa vecka kanske. Då drar liksom vardagen igång igen efter några lediga dagar här runt 17 maj!
Åå som jag hoppas det blir uppehåll den dagen så vi ialla fall kan åka en liten sväng in till stan och Evelina får se allt finklätt folk med gott humör och flaggor i vädret. Imorgon ska de gå tåg på dagis och då hoppas jag nästan ännu mer att det är uppehåll. Regnar det inte kommer jag följa med och gå med dem! Det är bort till Furuset och tillbaka, en ganska bra bit för ännu inte fullvuxna ben. Hoppas hon orkar. Förra året satt hon i vagn. Nu är väl risken att hon vill bli buren om hon ser mig med vagnen. Hm, vi får se hur vi lägger upp det där. Kanske jag ska vara borta på Furuset när de kommer gåendes istället för att gå med? Jaja, det ordnar sig.
 
Alldeles strax här ska vi åka in till stan. Jag ska växla pengar till mamma som kommer upp hit på lördag för att träffa lille Emil. Hon har handlat med sig massa gott på våran beställning! Underbart!
 
 
På tal om Emil så har han haft två ganska oroliga nätter. Jag undrar om det kan vara "ökedygn" i produktionen hos mig kanske. Vet inte vad det heter på svenska...
"Tyvärr" så sover han fint och länge på dagen, men på natten verkar han nästan inte helt nöjd. Om det fortsätter inatt kommer jag ge honom yttepyttelite tillägg, för jag blir ett monster utan nattsömnen.
Vem är inte beroende av att den funkar förresten? Evelina vaknar tidigt men hon sover ialla fall genom hela natten.
Bvc som var på hemmabesök här igår sa att det brukar stabilisera sig efter 3 veckor och där är vi ju inte riktigt än. Sist fullammade jag inte så jag har inget att jämföra med heller. Nåja! Räknar med att det ordnar sig med tiden. Som hon sa som var här igår: Han överlever på ersättning också! Känns ändå skönt att ha det i bakhuvudet så att det inte blir för stor press och stress med amningen. Men jag vill ialla fall ge det ett försök.
Oavsett så fick jag besked igår om att amningen fungerar när det gäller vikten ialla fall! Emil har gått upp till startvikt igen på en vecka med endast min mjölk. Känns verkligen toppen att få det bekräftat.
 
Nu blir det en sväng till stan med nästan hela familjen! Stora tjejen är fortfarande på dagis.
Kramar till er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0