Kan själv mamma!

 
Ja, jag har förstått att det är mycket roligare att få göra saker och ting själv här hemma. Till och med när det kommer till att laga mat, själv. Jag knäckte äggen och hällde i lite grädde och salt. Hon hällde det i stekpannan och rörde runt med stekspaden. Jag kan själv mamma sa hon hela tiden. Sen sprang hon in till pappa och stolt visade upp omeletten hon själv hade lagat. Min stora tjej. Tänk så fort tiden gått. Känns som igår du låg helt beroende av mig för att kunna bli förflyttad. <3
 
 
Jag förstår att ni undrar. Det gör även jag. Varför händer det inget? 4:e dagen på övertid idag. Jättejobbigt att gå runt och vänta och "leta" efter tecken som kan tyda på att något är på gång. Jag vill inget hellre än att kroppen ska göra detta för egen maskin. Men på måndag blir ialla fall sista dagen. Då har jag tid på Ullevål kl 08.30 och jag kommer inte ut innan lillen är bredvid mig och inte i mig. Känns ganska tokigt att tänka på, denna helgen är det sista jag går gravid. Att veta om det gör det hela mer konstigt och nervöst på något sätt. Men att veta att man är på rätt plats från början känns jättebra. Jag kommer få den hjälpen jag behöver och risken för att något ska hända hemma eller på vägen in försvinner. Känns bra och tryggt.
 
Ikväll ska vi ner till Görans föräldrar och äta mat, som vanligt. Det blir någon typ av gryta fick jag besked om.
Mums...
Nu ska mitt troll upp ur sängen här! Trött...
Lördags-kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0