Inget nytt

 
Trots tystheten igår är det inget nytt som hänt. Jag var på kontroll på sjukhuset och läkaren som undersökte mig sa att hon trodde det skulle hända under natten som var eller under dagen idag, tyvärr så hade hon fel för här sitter jag fortfarande. Värkarna jag hade igår med 4 minuters mellanrum försvann när jag kom hem. Det var precis på gränsen till att vi åkte tillbaka till Ullevål, just för att det var så intensivt. Men det dabbade bara av. Jag blev verkligen besviken när jag vaknade upp utvilad här imorse... Men det är bara att ta nya tag. Jag ska tillbaka till Ullevål på fredag kl 11 för att kolla blodtrycket igen. Är det lika högt som igår blir jag igångsatt förmodligen. Så vi får se vad som händer. Har fortfarande en dag på mig att starta naturligt så att säga, vilket också är det bästa för kroppen. Varje timme är spännande och jag längtar nästan till kvällen då jag ska sova. Har hört att det ofta händer något på natten för då är kroppen avslappnad och inte i spänn liksom. Spännande som sagt.
 
Evelina som sov hos farmor och farfar inatt ifall något skulle hända, vilket vi alla räknade med, är idag mycket bättre. Febern är borta och imorgon blir det dagis igen. 2 dagar hemma gjorde susen. Men jag måste säga att det var jobbigt att lämna henne igår när hon var så slapp och "livlös". Inte kul för mammahjärtat alls.
 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0