Allt på en gång

 
Haha, jag har väl i princip bara lagt upp bilder på lille Emil där han sover? Men det är ju i stort sett det han gör, hela tiden. Nästan.
Igår var vi på Balderkliniken med Emil. Har hört att små bebisar kan ha låsningar i nacken utan att man vet om det och tror att skrik beror på kolik. Jag tog chansen och beställde tid hos Marc De Decker. Blev rekomenderad att gå till honom, helt enkelt för att han är den bästa, fick jag till svar. Mina förväntningar var väl inte skyhöga när vi kom dit. En äldre man som skulle knäcka i min sons kropp hm... När han var färdig kom jag ut med en helt annan Emil. Han var mjukare i kroppen och lugnare i sinnet! Han sov från 14.30-21.15 med endast två uppvaknanden där han fick mat. Sen somnade han om. Tänkte igår kväll då han vaknade att NU kommer det. Men han satt och stirrade runt omkring sig, utan napp och utan att jag var tvungen att gå runt och bära på honom. Han var vaken 1½ timme. Då skulle vi sova. Efter mat kl 22.30 så sov han till 02:30! 4 timmar i sträck. Jag trodde inte mina ögon när jag vaknade och såg på klockan. Han somnade dessutom om direkt efter amningen igen.
Så idag är det en enormt mycket gladare mamma och framförallt en utvilad sådan. Underbart!
Jag rekomenderar starkt att prova Balderkliniken. Det kostar 80kr/gång och vi kommer bara behöva gå dit en gång till (förhoppningsvis). Utan misstanke om något "fel" hos bebis så kan det löna sig!
 
 
Mja, jag sitter här i soffan - hemma! Jag skulle egentligen varit hos min pappa nu, i Lysekil. Evelina skulle springa ute i sandaler och jag skulle sitta och se på henne när hon lekte.
Så blev inte fallet... Ni kommer ihåg att jag hade problem med bilen?
Jag skulle ju ner till pappa och ordna det i helgen.
 
När jag skulle åka igår kommer Göran körandes ut ur garaget med ett punkterat däck på min bil som vi fick åka och byta med en gång. Där blåste det till i kassan på ca en tusing. När jag sedan begav mig iväg så hamnar jag i världens rushtrafik + en olycka. Jag blev ståendes i 30 minuter, och med en bil som inte får någon ström mer än det som redan finns i batteriet så är det ingen höjdare direkt. Jag fick vända för varenda lampa började lysa på intrumentbordet. (Äckligt att köra med två barn i bilen då.) När vi lite senare skulle starta bilen så gick den inte igång alls. Så det var nog tur att jag stannade hemma. Jag hade förmodligen inte kommit mycket längre än Moss. Det går heller inte att bogsera bilen i mer än 4 mil eftersom det är en Automat, så jag gjorde nog rätt.
 
Som tur var har jag världens snällaste föräldrar! Pappa satt i över 2 timmar i telefonen igår. Han ordnade att Lasse kommer hit med släp (man måste ha behörighet att köra så tungt släp nämligen - över 750kg), så vi får helt enkelt dra med bilen till Sverige för att lämna in den hos en kille som ska byta hela generatorn. Pappa fick dessutom ordnat en generator som inte är helt ny och därmed mycket billigare. Tack pappa.
Mamma ställer upp så att jag klarar detta kalaset ekonomiskt. Tack mamma.
Jag är er evigt tacksamma mina älskade föräldrar!
 
Som ni kommer ihåg gick även diskmaskinen sönder här i veckan. Hallelulja!
Vad har jag gjort som irriterar någon så mycket att varenda pryl går sönder? Allt på samma gång dessutom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0