Upp & Ner

 
Nu har jag precis kommit innanför dörren, för en stund sen ialla fall. Jag har varit hos läkaren och hämtat ut den saknade delen till Tripp trapp stolen från Stokke. Skönt att det gick bra denna gången. Fick fel delar sist, men nu så.
Jag la precis på telefonen med Gemoneybank. Vi var tvungna att ta upp ett lån genom dem när vi köpte soffan. Det var så himla bra genom just dem pga. att det skulle vara 4 månaders räntefritt! När jag nu fick första räkningen så står det att vi ska betala 110kr i ränta. Arg som ett bi ringde jag upp dem och sa hur det låg till. Jag fick till svar att jag skulle se bort från den räkningen jag fått, så skickar de en ny, korrekt. Ah, älskar när saker klaffar och går som man vill.
 
 
 
 
Det gick inte riktigt som vi ville hos läkaren bara. Blodtrycket var skyhögt igen - 165/85. Inte bra. Tur att de andra proverna var fina ialla fall! Vi tog nytt tryck efter 15 min, då var det nere i 145/70. Det är verkligen upp och ner, hela tiden på så kort tid. Till och med läkaren tyckte det var lite lustigt och konstigt.  Han ville ha tillbaka mig igen för ny test. Det är ett himla spring där. Börjar nästan tro att de tycker om mig som pasient. Haha, nejdå. Visst är det betryggande att de följer upp, synd bara att jag har så lång väg att komma mig dit. Nästa gång måste jag dessutom ta med mig Evelina, för då är det påskledigt på dagis. Hoppas farmor inte har något emot att ta sig en tur med oss, eller om hon kan passa Evelina hemma hade det såklart varit det bästa.
 
Nu tänkte jag slänga in en maskin tvätt. Solen står högt på himlen och den snön som kom i lördags är helt borta nu! Hoppas den sista irriterande snön kan försvinna också, speciellt den hala isen som ligger på sina ställen.
Kram till er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0