Skyfall

 
Jag såg nästan färdigt filmen igår, har en liten del kvar. Att jag var tvungen att sluta berodde på att Evelina kom inspringandes som en galning, pappa hade hämtat henne på dagis och jag glömde helt bort både tid och rum medan jag tittade på filmen. Den är verkligen bra. Möjligvis lite seg i början, men det kommer sig tycker jag. SKa se det sista nu när Göran är iväg och jobbar en sväng och Evelina fortfarande är på dagis.
 
 
Jag är så himla nöjd idag när jag nästan fått ordnat upp i alla papper som ska in till Nav/FK. Känns alltid skönt när sånt som man inte riktigt förstår sig på blir överskickat till personer som jobbar med det och kan det (ialla fall borde kunna)! Denna gången tror jag att jag ska vara lite smart. Mja, ska kolla upp lite saker med Görans faster, som tack och lov jobbar på Nav, dock inte det kontoret som jag tillhör, men vi kan alltid ringa henne och fråga. Bara det är guld värt verkligen! Jag tror inte det är meningen att vi "normala" människor ska förstå oss på de där papren som verkar stå skrivna på grekiska... När man sen ringer och ber om hjälp får man till svar att det är arbetsgivaren som ska hjälpa till med sånt. När man skickar iväg alla papper till arbetsgivaren i hopp om hjälp får jag tillbaka allt där det står att Nav ska hjälpa till med sånt. Då blir man lite förvirrad och irriterad och går helt enkelt och sätter sig i kö och väntar på att få sitta ansikte mot ansikte med en på Nav. Idag hade jag väldigt tur och fick prata med en dam som var väldigt hjälpsam. Hon fyllde till och med ut resterande för mig! Nu har jag alltså bara en sak kvar att kolla upp, vilket är försent idag, så det får bli imorgon. Sen ska jag skicka in allt! Puh.
 
Nu blir det soffläge & film till mina kärlekar kommer hem!
Ha en trevlig tisdag mina vänner. Kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0