När livet tar en vändning

 
Idag har jag varit väldigt effektiv och duktig. Jag har dammsugit och tvättat golven, vikt ihop torr tvätt, bytt dukar. Nu sitter jag i soffan och väntar på att golven ska torka så att jag kan ställa mig och stryka gardiner som ska upp i sovrummet. Ni vet de som jag köpte igår, de passade inte till sovrummet pga. de ringarna som de ska hänga i. Gardinstången sitter alldeles för tätt intill rullgardinen så de blir liksom inte hängande löst. Synd för de hade verkligen passat fint där. Dock kommer de bli fina i vardagsrummet, längden var helt perfekt, så de ska bytas när Göra kommer hem och jag kan få hjälp. Älskar när det luktar rent och är rent i lägenheten, när jag dessutom vet att det ligger rena dukar och rena gardiner trivs jag som fisken i vatten! Varför gör man inte det oftare?
 
 
I mina ögon och tankar har jag redan två barn. Två barn som leker och har kul med varandra. Jag har förberet rum och tvättat kläder till våran nya familjemedlem. Vi har satt upp gardiner och ordnat för ankomst helt enkelt. Och som vi längtar och ser fram emot en till röst som ska höras här hemma (på gott och ont).
Jag vet en till som hade sett fram emot att bli mamma. För första gången. I måndags fick hon en chockerande besked av läkaren, han sa att det inte gick att hitta något hjärta som tickade längre där i magen. Det finns inga ord som kan väga upp det hon och hennes kille känner. Det går heller inte att förstå om man inte varit med om det. Jag kan bara visa medkänsla och beklaga sorgen. 
Idag kommer mina tankar gå till er, Josefin. Två ljus brinner på bordet, ett för dig och för din lille Elliot som aldrig fick se dagens ljus. Livet är för det mesta underbart, men ibland undrar man bara; varför?
Lycka & glädje, Orättvisa & sorg - det är vad livet fylls av, och handlar om. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0