Lilla lastbilschauffören

 
Ja, här fortsätter det att snöa. Ser heller inte ut som det kommer sluta på ett tag. Himlen är helt grå/vit och enhetlig färg. Man blir deprimerad av mindre, eller vad säger ni? Dock har jag hört att det ska bli sol i påsken. Som det i princip alltid är. Det ska bli kallt, men sol. Det räcker i massvis för mig! Jag vill bara ha barmark och uppehåll, då är jag nöjd.
Göran och Evelina är med farfar och kör lastbil. Jag tror han hade ett lass kvar och då kunde Evelina få följa med, hon älskar att åka lastbil, så varför inte? Tänk om hon vill bli lastbilschaffis? Hemska tanke...
 
 
Vi har nyligen kommit hem från ett möte med en revisor. Vi pratade om deklarationen och det var skönt att få uppklarat en del saker angående den. Skönt att få prata med någon som vet vad det hela handlar om och vad man kan dra av och inte. Det är så många konstiga regler som du får och inte får. Som DU ska vet och kolla upp före du gör något, annars "försöker du luras". Huff, vad sitter de på skattekontoret för om det inte är för att dubbelkolla oss "vanliga människors" fel som vi gör vid deklaration?
Jag och Göran står inte registrerade som sambos och heller inte att vi har ett barn, alltså på deklarationen. Det är mycket som är rörigt och endel av det fick vi ordnat med idag ialla fall! Känns bra. Så när nu den nya deklarationen kommer, inom någon vecka, ska vi tillbaka till honom innan vi skickar in den för att se så att allt är delat lika mellan oss plus att allt är skrivet riktigt. Inte dumt alls.
 
Då säger jag hej sålänge, från ett Oslo som mer eller mindre ser ut som ett vinterland, för tillfället.
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0