Långfredag

 
28 dagar kvar...
Hej långfredag! Idag har vi gjort massor. Jag har fått hjälp av Göran att skruva upp saker och sätta saker på plats. Inne i Evelinas rum och inne i lillebrors rum. Känns verkligen att det är nära nu när allt i princip är färdigt. Sängbotten är uppmonterad igen, nu är det bara lakan, sängskydd och täcken som ska tvättas. Det är gjort på en dag och morgondagens projekt tror jag. Lika bra att bli färdig med det. Så som jag känner mig nu hade förlossningen kunnat starta när som helst. Känner massa symtom, men falska sånna, eller mogning. Spännande tid framöver nu!
Jag ska självklart fota allt som vi gjort idag. Men när vi var färdiga var vi bjudna på middag hos Görans föräldrar så vi hann nästan inte bli färdiga förän vi var ute ur huset. Evelina var hos farmor och farfar under tiden vi grejade här hemma och blev minst sagt överraskad när hon kom hem igen. Det är så kul att se hennes min! <3
 
 
Vi har nu kommit hem efter en god lam-middag, vilket är tradition som påskmat här i Norge. Helstekt lamlår åt vi. Det var verkligen gott och även tillbehören. Jag är mätt för flera dagar nu känns det som...
Imorgon ska vi dit igen och äta helstekt grisnacke. Det är samma som hel karré i Sverige. Blir mums! Vi skulle egentligen haft det på fjellet, därför går vi dit som om det vore restaurang under påsken. Haha.
 
Imorgon ska vi ut och åka pulka med Evelina. Min ork är inget att skryta av just nu, så jag är glad att även Göran har ledigt så han kan leka med henne medan jag står och skrattar och hejar på! Mina hjärtegull. <3
Nu blir det soffan och se på bra tv! Ha en fin kväll alla där ute.
Kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0