Kycklinggryta

 
Ikväll ska vi äta kycklinggryta! Jag var på mitt jobb igår och köpte en grillad kyckling. Egentligen skulle vi haft den igår kväll, men mitt illamående (som tyvärr kommer krypandes tillbaka igen...) sa nej tack till det. Då gör jag helt enkelt ett nytt försök idag. Får ta hjälp av Göran om jag inte klarar lukten. Usch så jobbigt det där illamåendet är. Tänk att det kommer tillbaka. Trodde det försvann v 17 för att sen inte återvända, ialla fall inte av den anledningen att jag är gravid. Det är nog ganska vanligt då lillen där inne ligger och pressar/trycker/sparkar på alla vad organ heter, då inser man att det lätt kan bli så helt enkelt.
 
 
Igår eftermiddag bad jag Göran att hämta Evelina på dagis. Jag var helt enkelt slut i kroppen. Blir det mer och mer och oftare och oftare denna graviditeten än förra. Säkert för att jag då kunde lägga mig ner när som helst. Nu har jag redan en liten som kräver bra med uppmärksamhet och ger sig inte förän jag ger henne den. När han gick så somnade jag sittandes i soffan. Haha. Tänkte jag skulle sitta en stund före jag började med maten. Göran och Evelina skulle gå en sväng till farmor och farfar för att hämta något. Slocknade i 30 minuter och vaknade med ett ryck 17.30, inte av att de kom hem, men säkert för att jag "var rädd" att jag sovit för länge. Skönt var det. Trodde nattsömnen skulle bli rubbad. Men nejdå, jag somnade kl 22 igår och sov till 8.30 då Evelina kom in till mig. Ja, sömn är nödvändigt för mig, det är en sak som är säkert...
 
Känner att jag skulle kunna somna nu, men blir kvällen förstörd. Föredrar att lägga mig tidigare på kvällen.
 
Kramar till er <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0