Plockmat

 
Igår kväll var vi nere hos Görans föräldrar och åt lite plockmat. Påläggsmat med lite potatissallad och kex till.
Spekemat kallar man det här. Riktigt mumsigt med römme till. Det är lätt att äta för mycket när man sitter och plockar i sig. Du har liksom ingen direkt översikt på vad du äter, på nåt sätt.
 
Emil var på gott humör fram tills "hans oroliga period" började, 19-21, varje kväll. Vi har märkt att det hjälper med sockervatten, 2ml. Så länge han är glad på dagarna kan jag leva med 2 timmars skriking på kvällen. Tyvärr så är det precis den tiden som vi äter mat, som Evelina ska lägga sig och min och Görans "kvalitetstid". Så vi får hoppas det går över vid 3 månaders ålder, precis som "det ska" göra!
 
Evelina var på kalas igår hos en på dagis. 12-15 var det fullt ös på henne och jag kan lova att det var en jättetrött tjej jag hade med mig hem efteråt. Hon slocknade en stund i soffan här också. Emil sov hela kalaset i bärselen som jag bar han i. Hur han kunde sova i allt tjo och tjim där undrar jag, men det gjorde han ialla fall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0