Babygym & plantering

 
Nu är Emil mycket mer vaken än för bara någon vecka sen! Det är väldigt kul. Det händer lite mer och han följer med mer på vad som händer runt honom. Just nu ligger han i sitt babygym för första gången. Igår introducerade vi det för honom men antagligen vid fel tidspunkt då han förmodligen var lite trött. Men nu verkar det vara jättekul! MYS.
 
Göran fick jobb precis så han är iväg till senare ikväll. Jag ska snart hämta Evelina och övertala henne att gå upp för trappan. Det är alltid lika spännande. Kanske jag får locka med något av intresse.
 
 
Här ser ni några bilder som är tagna under dagen. Vaken Emil i pyamas och vaken Emil i soffan.
 
Jag var ute och gick en promenad efter att jag lämnat Evelina på dagis idag. Det blev lite över en timme. Underbart att gå, speciellt när solen gör mig sällskap! Jag ångrar att jag inte tog med mig plånboken för jag gick förbi IKEA på vägen tillbaka och en kaffe hade inte varit fel. 
Hemma igen planterade jag lite blommor i rabatten på altanen. Det blir hemtrevligt med en gång. Det är alltså inte så mycket som ska till. Jobbigast och mest tidskrävande var att rensa bort allt ogräs som överlever både snö, frost och mängder av regn. Men med lite påfyllning av jord och nya blommor blev rabatten fräsch och fin igen! Göran spolade av golvet där ute och jag torkade av bordet. Nu ska bara dynorna dammsugas och sättas på plats, sen är vi redo för sommarkvällar där ute med grillning och allt som hör till!
 
Nu kilar jag iväg mot dagis tror jag!
Tjingeling på er sålänge.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0