Trädgår´n Göteborg

Vissa dagar är saknaden av hemmaplan extra stor. Det är då jag tänker: Men om jag hade bott hemma, hade allt då varit som förr? Nej, det hade inte det. Mycket har förändrats. Lina bor i London. Jag har snart 2 barn. På tisdag fyller jag 26(!).
Gud, som tiden går och jag hänger inte riktigt med i svängarna vissa gånger...
Jag är ialla fall glad att ha de bästa vännerna man kan få.
Det enda jag frågar mig just nu är; vems brills är det jag har på mig på bilden?
(Kort taget på Trädgår´n i Göteborg, kanske 2007 eller nåt sånt.)
 
 
Idag har jag haft mammaträff här, eller som det på norska heter; barselgrupp treff. Barsel=efter födsel.
Det var verkligen trevligt att träffa alla tjejer igen, stora och små. Det var ett hejdundrande liv här hemma från ankomst till avfärd. Jag kan säga att det var en trött Evelina som kramade sina vänner hejdå i dörren...
Jag fick en timmes städning när de åkt. Evelinas rum var ungefär som upp-och-nedpå-vända-huset på Liseberg när alla åkt och lugnet föll.
 
Jag börjar känna mig mer otymplig och osmidig. Svårigheter för att böja mig ner och större behov för pauser i det jag gör. Jag känner mycket tydligt hur de (normala) förvärkarna/sammandragningarna i livmodern (som nu blivit tydligare) säger åt mig att sätta mig ner en stund eller ialla fall sänka tempot. Kroppen ger tydliga signaler och så länge jag lyder och vi sammarbetar går det mesta utmärkt. Det tar kanske bara lite längre tid än vanligt.
 
Behöver jag förresten säga att Evelina sover både gott och tungt? Förhoppningsvis hela natten. <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Du har på dig en kille som var med oss brillor, kommer inte ihåg vad han hette men han var i alla fall kompis med Jons kompis Sofia och Ellen har på sig mina brillor ;)
Mitt minne ibland asså :PPP

2013-01-28 @ 18:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0