Kostcirkeln

Ikväll blev det en enkel sallad till middag. Med ägg och tonfisk (och det andra tillhörande en sallad såklart). Som vanligt gjorde jag lite extra så jag kan ta med mig imorgon till jobbet. Egentligen tycker jag inte särskilt mycket om att äta sallad två dagar i rad, tycker den blir väldigt blöt, om ni förstår mig? Dock tog jag bort de felsta av tomaterna som är den största anledningen till "blöt sallad".
 
De sista två veckorna har jag känt mig jätteduktig i köket. Jag har verkligen varierat kosten här hemma och tagit med hela kostcirkeln på tallriken vid varje måltid. Kanske detta bidragit till mindre klagomål om magont från Evelina?
Jag kanske borde börja skriva någon typ av matlista för hela veckan? För att slippa tänka ut varje dag vad vi ska ha för mat till dagen efter. Det är mindre kul att sitta och tänka på vad vi ska ha för mat dagen efter när man är proppmätt. Dessutom blir det mer genomtänkt, på så sätt nyttigare & billigare.
 
 
 
 
 
Trevlig söndag på er!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0