Händelsernas vecka

Som jag älskar att pynt med blommor i lägenheten. Levande blommor såklart. Det fräshar verkligen upp det hela och direkt känns det väldigt vårigt/somrigt.Därför kunde jag inte låta bli att köpa med mig denna sötnosen till blomma efter läkarbesöket idag. Den kostade dessutom bara 15kr!
Jag är väl inte den enda som ser fram emot lite varmare väder antar jag? Inte driekt sommar, bara snön kan försvinna så jag slipper gå runt som en stelbent älg såfort jag sätter fötterna utanför dörren. Kanske vi måste vänta 3-4 veckor innan något sånt händer, eller vad tror ni?
 
 
 
 
Idag har jag varit hos läkaren. Gick upp till att jobba 75% istället för 70%. Ett litet myrsteg närmare fullt. Känns bra.5% är nästan inget. Tror det är 2½ timmar mer jobb per vecka. Det betyder alltså 30 minuter varje dag. Det ska nog gå smärtfritt tror jag.
Jag och Göran har även hunnit med ett bankbesök idag. Nu har vi lämnat in de sista uppgifterna för att förhoppningsvis få avdragsfrihet i 5 år. Vi håller tummar och tår för det ialla fall!
 
Detta måste väl ses som händelsernas vecka. Ialla fall så händer det mer än vanligt, för mig och lillan.
Imorgon ska jag ut med jobbet och äta. Vi är inte så många, men "veteranerna" liksom. Ser väldigt fram emot det och hoppas därför inte att Göran blir upptagen på kvällen.
På lördag är det barnkalas för Evelinas del. Hon ska hem till Björn Andre som fyller 4 år.
Och på söndag kommer barselgruppen hit. Längesen vi träffades nu och jag ser verkligen fram emot det. Jag har inte riktigt klurat ut vad vi ska tugga på bara. Kanske jag har en idé, vi får suga på den karamellen lite.
Känner redan nu hur trött jag kommer vara på söndags kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0