Fläng-dag

Idag har jag flängt runt som ett skott hela dagen. Inte för att jag har stressat, för jag hade bokat in allt så jag hade god tid mellan.
Dagen började med ett besök på BVC med Evelina, 2-års kontroll. Hon fick massa beröm för att hon pratar mycket. Dessutom är hon en väldigt lång tjej, närmare bestämt 96,5cm, och väger 17,4kg - som är rent guld! När jag lämnat Evelina på dagis åkte jag till min läkare för att sätta influensavaccin i min arm. Det gör mer ont, efter sticket, än själva sticket. Jag var tvungen att stanna kvar i 15 minuter för att jag inte skulle få några biverkningar (vilket jag inte fick). Sen susade jag iväg till jobbet för att ha ett möte med min chef. Jag fick ordnat upp i 5 saker som var väldigt viktigt för mig!
Jag fick handlat lite. Åkte sedan iväg för att själv gå till min barnmorska där blodtryck skulle mätas och hjärtljud skulle lyssnas på. Dessa underbara, nästan kluckande, ljuden. Kan aldrig höra för mycket på dem. 142 slag. <3
 
Som pricken över i, fick jag även köpt presenter till lille Björn-Andre som ska ha kalas den 26 januari, dit Evelina är bjuden. Till honom blev det en grå cardigan/tröja, en Star Wars mössa, ett kit med 20 st leksaksbilar och väldigt roliga tuggummin i olika färger.
Som den "bullmamman" jag är tycker jag om att vara ute i god tid med sånt...
Hoppas han blir glad ialla fall!
 
Det har varit en riktig fläng-dag, men det är tur att man är effektiv på sin lediga dag? (Vadå ledig dag förresten?)
 
Skönt att dagen dessutom startade såhär. En lugn och glad Evelina. Det blir en lugn och glad mamma. <3
 
Hon sover så otroligt gott i sin säng. Jag är helt överväldigad. Trodde aldrig vi skulle få sovmorgon till kl 10 igår. Eller att jag skulle få gå in och väcka henne varje dag.
Utan nallen till vänster i bild kan hon däremot inte sova. En julklapp av Lill-Gert som hon var livrädd för den första halvtimmen. Tokfisan - min tokfisa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0