"Snart i mål"

Igår fick jag gjort 2/3 av de jobbiga måsten som jag hade att göra. Nu väntar jag på ett samtal och då är jag nästan i mål (som de så snyggt uttrycker sig här i Norge).
 
Här på morgonen har jag plockat iordning lite efter frukost m.m. Vikt lite tvätt och tagit en varm dusch. Jag kommer bli väldigt rastlös av att bara gå hemma, så jag måste starta någon typ av projekt för att få tiden att gå. Samtidigt som jag inte får anstränga mig för mycket. Jag har massa saker som jag vill bli av med och kasta, men mycket av det innebär att jag måste bära så det behöver jag hjälp med.
Har ni något förslag på vad jag kan fördriva tiden med?
 
 
Evelina var väldigt hängig igår efter dagis. Hon var varm och trött. Snorig och tät så ögonen rann på henne.
Vi satt mest i soffan hela kvällen med täcke och saft. Det blev en ganska tidig kväll med välling, nässpray och paracet (febernedsättande). När jag senare var inne och tittade till henne var hon genomsvett, så jag tror att febern gick ut ur kroppen på henne. Jag tog av henne byxorna och vände på täcket så hon svalkades lite. Stackars liten. Jag förberedde mig på att ha henne hemma idag, men hon kom insmygandes till mig kl 7 och var hur pigg som helst. Efter lite frukost, barnprogram och en lugn morgon befinner hon sig nu på dagis. En kortis dag idag tänkte jag. Men hon blir så uttråkad och rastlös av att vara hemma, speciellt när jag själv inte ska vara så aktiv. Hade dock aldrig släppt iväg henne i gårdagens form.
Jag är som sagt hemma så skulle det vara något är jag där på under 5 minuter och hämtar henne!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0