Pappersarbete & Måsten

Jag är nyligen hemkommen från läkaren. Dagens besök kunde verkligen inte gått sämre.
Gårdagens illamående och yrsel fick en helt ny betydning när blodtrycket tagits. Skyhögt igen. Läkaren skakade också på huvudet när sköterskan kom tillbaka med urinresultatet. Här blir det nog full sjukskrivning ja...
Tusan också! En del av mig skrek JA, pga att jag mått jättekasst de senaste dagarna, men den större delen skrek ännu högre NEJ. Jag har verkligen kämpat för att komma tillbaka på jobb. Var nu uppe i 75% och mitt mål var 80% innan mammaledigheten. Jag trodde verkligen att jag skulle klara det! När läkaren skrivit färdigt sjukskrivningen sa han att jag kunde säga till min arbetsgivare att jag mest troligt inte kommer tillbaka innan födseln. Jag grät nästan inombords. Allt bara föll pladask runt omkring mig - allt som jag sakta men säkert har byggt upp de senaste månaderna - föll som ett brak vid sidan av mig.
Jag var helt säker på att det skulle hålla, att det skulle gå, men icke. Nu blir det en låååång väntan. Och jag har en hel hög med samtal, papper och måste som jag ska ta mig av här. Ni vet sånna där jobbiga måsten, som gör att jag skriver ett mycket längre inlägg just nu än nödvändigt, bara för att få skjuta upp det liiiite till...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0