Operation garderob

 
Imorgon ser jag fram emot att få starta mitt nya projekt här hemma. Ska rensa i garderoben. Tror det är massvis med kläder som bara ligger och aldrig används. Då ger jag det hellre till någon loppisinsamling eller Fretex, som dessutom har en container på utsidan hos oss. Jag tror inte jag vågar gå igenom Görans kläder utan att han är med, även om det är frestande och jag vet vad han använder. Frågar jag honom om han kan göra det en dag efter jobb vet jag också vad svaret kommer bli. Däremot kan jag sätta han i fåtöljen utanför vårt rum och hålla upp plagg efter plagg för honom och få ett ja eller nej. Perfekt idé! Ska även gå igenom skohyllan som är totalt överfull där inne. Vissa saker är inte ens använda. Sorgligt. Om jag ska köpa nytt så MÅSTE jag rensa först. Punkt slut.
 
Förutom det måste jag ta mig en tur till Lefdal, där vi köpte våran spis och fråga om de har några reservdelar. Listen som sitter i öppningen i spisen är sönder. Den har varit lös en stund. Förstod varför idag men insåg, när jag skulle laga den, att listen har spruckit och jag måste ha en ny lika förbannat. Hoppas verkligen de har sånt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0