Måndag

 
Här går det inte i många knop idag. Evelina sitter på golvet och är uttråkad till tusen. Det syns lång väg i hennes ögon. Jag undrar vad jag ska hitta på för att underhålla henne. Allt är tydligen tråkigt, och inget passar lilla damen idag. Så är det ju när man inte mår helt bra. Funderar på om jag ska tappa upp ett varmt och skönt bad till henne så hon kan sitta där och leka en stund. Jo, jag tror nästan det.
 
Det är inget tempo på någon eller något här idag faktiskt. En riktig slappisdag medan snön faller allt tätare och tyngre på utsidan. När det gäller snöfall så tar de alltid rätt på nyheterna ialla fall, det är helt säkert!
 
 
Jag fick precis ett samtal från jobbet där en kollega till mig undrade hur det var med mig. Väldigt trevlig att folk tänker på mig när jag inte är där tycker jag allt. Jag ska ta mig en sväng till jobbet imorgon och sitta ner med min chef och fylla i lite ansökningspapper till mammaledigheten. Sånt som är SÅ tråkigt men SÅ viktigt och Så skönt när det väl är gjort!
 
Nej, ett bad till Evelina var det visst ja.
 
Trackback
RSS 2.0