Köttfärssoppa och grov baguett

 
Nu är lunchen intagen. Jag bara älskar att känna hur energin kommer tillbaka när den varit nere på röd lampa ett tag. Idag bestod lunchen av Findus köttfärssoppa och grov baguett. Mumma för mig och magen!
Har nyligen kommit innanför dörren här hemma också faktiskt. Jag har fått gjort massa småärenden. Sånt där som man ofta skjuter upp "för det går ändå så fort att göra". Men jag känner att det är lika bra att passa på när jag har orken. Vet inte när kroppen skriker stopp och då är det skönt att vara klar med vissa saker. Eller hur?
 
 
Jag var på banken och satte in pengarna jag fick då mamma köpte våran soffa, eftersom jag inte hade fått kontonumret där jag skulle sätta in pengarna till den nya soffan så var det ingen brådska att göra det. Men nu är det färdigt, äntligen. När jag ändå var igen bommen med bilen passade jag på att åka till Manglerud och hämta ut en gratis body på Lindex som jag fick en broschyr på i en av de baby paketen jag fick. Väl inne på Lindex såg jag massa fint till våran lillkille och kunde inte hålla händerna borta från några plagg som fick följa med hem. Jag lovar att ta bild och lägga upp sen. Riktigt nöjd! Han kommer bli lika tuff som Evelina var söt i bebisåldern. <3
Allt i stl 56 är för stort den dagen de föds, så jag passade på att inhandla ett set i stl 50. Till och med till Evelina som var 52cm och vägde 4230gr så var stl 56 för stort. Det gör inget att det är för stort, men det kan vara kul att kunna se bebisen mellan alla kläder också. Ja, jag ska visa er sen istället för att avslöja för mycket här och nu.
 
Jag susade vidare till BarnasHus på Alnabru där jag hämtade ut en gratis AngelCare - avfallssysten för blöjor. Den kostar till full pris flera hundra och så fick man den gratis genom en sida på nätet. Fantastiskt!
I samma område ligger även Lefdal, där jag köpte våran spis för snart 4 år sen. Gick dit pga. listen/packningen som gick sönder ni vet. Fick prata med en svensk kille som påstod att det var 5 års reklamationsrätt här i Norge och att jag bara skulle gå in på gram.no och boka servicekillar som kom hem och fixade det för mig - gratis! Perfekt tänkte jag. Kom hem och in på hemsidan. Hittade telefonnr. till dem och ringde. Nejdå, ett sånt fel är helt enkelt vanligt slitage och är "kundens fel". Men eftersom han hade sagt till mig på Lefdal att jag får det gratis genom reklamation, så sa den snälla mannen jag pratade med i telefonen att han skulle skicka den till mig och att jag skulle få den gratis. Får den i brevlådan på fredag! Så dagens tack går till snällaste mannen på gram.no.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0