Kall mjölk och varma kanelbullar

 
Godmorgon härliga fredag!
Jag måste erkänna att den trotsiga perioden Evelina hade i början av veckan har lugnat sig lite, kanske det helt enkelt var humöret som var dåligt pga. att hon varit dålig i helgen och inte ätit så mycket. Jag vet själv hur jag blir när jag är hungrig - ett monster! Hon har nog fått mitt humör. Stackars Göran vissa dagar som får dras med två tjejer med tonårshumör. Grrr... Haha.
 
Nallis nedanför här är helt klart en favorit hos lilla damen nu. Tillsammans med katten då såklart. När hon öppnade denna julklappen så blev hon livrädd för nallen. Höll sig långt borta. Nu älskar hon den mer än nåt!
 
 
Jag har precis varit en sväng på posten för att returnera en bok som jag inte visste att jag "hade beställt". Jag är medlem på en sida som heter babyglede.no och där måste man avbeställa om man inte vill ha de böcker som kommer en gång i månaden. Den boken jag fick igår hette "Mamma för första gången" och kostade 288kr. Kände inte att det passade mig helt. Ringde kundservice och fick förklarat att jag som sagt måste avbeställa själv på "Min Sida". Så irriterande att jag missat det. Så jag fick betala 70kr i returporto på nåt jag inte skulle ha.
 
Nu ska jag faktiskt ställa mig och baka kanelbullar, fredagen till ära. Det är så gott att kunna ta upp en påse med ett par bullar i, ur frysen och sätta sig med iskall mjölk och varma kanelbullar. Håller ni med mig? Jag kommer och tänka på när jag var liten. Hemma hos Alicia åt vi ofta varma bullar och kall mjölk. Mums. Det får nog bli kvällsfikat efter maten. På tal om mat, guuuud, så gott det var med fiskbullar igår! Både jag och Göran åt för ett helt fotbollslag. Evelina åt en del hon också, men det är inte kul med mat när man är trött. Det kommer ialla fall lagas inom kort igen, till Görans stora förtjusning! Hur kan man egentligen bli sugen på en så tråkig maträtt?
Knas!
 
Trevlig fredag på er så hörs vi sen mellan jäsning och bakning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0