En del av charmen

Idag är det (redan!?) fredag! Det är alltid något speciellt med just fredagar. De allra flesta jobbar sista dagen för helgen och det är tydligt hur alla är på extra gott humör och kanske slänger ur sig något fint till personen bredvid. Allt är så harmoniskt. Dock inte om man jobbar i affär, som jag (gjorde). På fredagar ska alla handla mycket och det ska helst vara dagsfärskt. Många åker bort "på hytta" under helgen och då ska det överdrivas, allt ska vara "perfekt" och kassalappen blir låååång. Men det är en del av charmen.
 
 
Idag fick lilltjejen gå till dagis. Energin hon visade igår tyder på att hon är på bättringsvägen och eftersom det nu är helg så tänkte jag att hon får vara där några timmar och bli hämtad lite tidigare istället.
Efter lämning startade jag igång dammsugaren här och sen drog jag över golven med moppen när jag ändå var igång. Underbart när det luktar gott och vad passar bättre än en nystädad lägenhet när helgen står vid dörren?
 
Jag har några saker idag som jag skulle behöva ta tag i och jag tror nästan det får bli idag. Det skulle behövas lite frisk luft i näsan så jag tror jag slänger mig iväg med en gång!
Vi hörs lite senare.
 
Fredagskramar till er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0