Den stora premiären

I fredags kväll drog Evelina ner sina byxor och pekade på pottan. Jag tänkte att nu är det verkligen dags när hon tar så tydligt och tog eget initiativ. Jag satte pottan framför tv:n där barnprogram stod på. Med sin kopp satt hon där och tittade på tv, länge länge. Jag frågade henne efter 15 minuter om hon var färdig. Neeeej, ikke fädig!Haha. Sötnosen. Hon satt säkert i 30 minuter innan jag fick släpa henne därifrån. Hon hade kissat massa i den gröna pottan. Hon ville sedan sitta inne på toaletten, på en sån där "barn-sits-ring". Även där hörde jag att hon gjorde ifrån sig. 10 minuter senare skulle hon absolut sitta på pottan igen! Denna gången den orange, där hon kissade. Jag tänkte herregud, ska det ta så lång tid varje gång nu? Samtidigt var jag jätteglad och hon fick massor med beröm av både mig och pappan! Dagen efter kom den stora premiären, då hon även bajsade på pottan. Det går framåt. Och vi som inte direkt har försökt innan.
Nu frågar jag henne ofta om hon behöver gå på toa. Duktiga tjejen! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0