Syskonkärlek

 
Här har vi verkligen haft en trevlig kväll. Massa syskonmys och familjemys, tillsammans. Jag känner att jag får en alldeles varm känsla i kroppen av det. Gud vad jag älskar min familj.
Någon som Evelina älskar, det är lillebror det. Hon vill helst puss och hålla honom hela tiden. Ska jag gå på toaletten så rusar hon till Emil och säger: Gå du mamma, jag passar lillebror. Min stora, duktiga tjej.
Det är mycket prat om dopet som äger rum på söndag och jag sa till Evelina förut: På söndag ska vi döpa lillebror.
Och fick då till svar: Jag vet det mamma, han ska ha på sig klänning! Och så klämde hon fram ett riktigt tjutskratt! Lillfisen min. <3
 
 
 
Idag har vi varit hos fysioterapeuten på Tveita. Jag tog mig en promenad dit och sen hem, det blev ungefär 2 timmar. Riktigt skönt i solen alltså! Emil fick massa skryt och vi kom fram till att vi inte behövde någon mera tid där. Duktiga lilla bubbisen!
 
 
Imorgon får vi besök. Dels kommer securitas och ska demontera larmet här. Men sen kommer Glenn, en av de som ska vara faddrar till Emil. Han ska äta middag och prata lite om dopet. Blir trevligt med en extra vuxen runt bordet för en gångs skull.
Det blir kycklinggryta med ris tänkte jag och en smarrig sallad till!
 
Trevlig kväll allihopa!
Kramar från oss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0