Vårtecken

 
5 dagar kvar...
Åå idag har vi nästan varit ute hela dagen! Underbart. Solen har visat sig och det med sin allra varmaste sida. Det har blåst lite och vinden är inte så vänlig än, men det gick bra när solen var så varm.
Evelina har lekt massa med gruset spann & spade och en tennisboll. Tänk så lite som ska till.
När Göran är med ute kan jag slappna av lite mer för då kan han springa efter Evelina om hon får för sig att sticka iväg, vilket såklart kan hända, hon förstår inte att det kan vara farligt och eventuellt komma bilar. Det är för henne helt otroligt skoj när mamma och pappa ropar och springer efter henne...
 
 
När vi var och tvättade Görans bil tidigare fick jag syn på det härligaste vårtecknet man kan tänka sig, nämligen tussilago! Jag hade lust att plocka med mig de hem, men de ska stå där och sprida mera vår! Dessutom såg de ganska färdigblommade ut, men ack så vackra!
 
 
Vi avslutade med en kaffe vid hamnen tillsammans med farmor och farfar. Väldigt trevligt. Evelina har fått mycket frisk luft i näsan, glass & massa frukt i magen och sover nu gott i sängen. Hoppas hon sover längre imorgon än idag då hon var uppe och studsade kl 06... Det är till och med innan barnprogrammen börjar, så hon fick snällt gå in och lägga sig en halvtimme till...
Söndagskramar till er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0