Storstädning

 
Det var verkligen behövligt med en storstädning här hemma och det är så himla skönt efteråt. När jag väl börjat kan jag hålla på länge och göra mer saker än jag egentligen hade tänkt. Ryggen skriker lite här nu dock, men det gick ialla fall bra under tiden jag höll på. Jag har dammsugit, tvättat golven, bytt i sängarna och tvättat de gamla sängkläderna. Jag tvättade det nedersta av fönstren i vardagsrummet, där Evelina går och kletar med smutsiga och kladdiga fingrar. Jag har tvättat inne på toaletten och slutligen torkat damm på sofforna. När jag ändå höll på tvättade jag golven ute på altanen, klippte klorna och badade Sally. Det har tagit ungefär 2½ timme. Så effektiv borde jag vara varje dag! Tänk så mycket som hade blivit gjort i så fall.
Efter att ha legat lite på golvet och böjt mig lite väl knasigt för lillen i magen så är han mer än aktiv i magen just nu. Kanske han flyttstädar? Tja, man kan ju alltid hoppas ialla fall!
 
 
Jag har suttit och sett lite på gamla bilder. Här är tex en bild från när vi var i Tyskland förr-förra påsken. Vilken rolig resa vi hade. Vi åkte med Color Line från Oslo till Kiel tillsammans med Görans kompis.
Blir alltid så sentimental när jag ser på sånt som hänt. Tider som aldrig kommer tillbaka osv. Man borde leva mer i nuet och inte blicka så mycket fram (eller tillbaka för den delen...), framtiden kommer alltid men dåtiden får man aldrig tillbaka. Man vet inte vad framtiden har att bjuda på, så därför borde man ta vara på tiden här och nu istället. Lättare sagt än gjort, det vet jag av egen erfarenhet, men försöka borde vi göra.
 
Nu kommer Göran hem med fisk till oss. Så idag blir det med andra ord fisk till middag. Mums!
Ha en trevlig torsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0