Skrei middag

 
13 dagar kvar...
Nu är 95,3% undangjort av graviditeten och vi kan nu nästan känna på bebis, känns nästan som att han redan är här. Så nära är det menar jag. Jag går in i vecka 39 imorgon och hoppas att bebis väljer att titta ut före beräknat datum då jag känner mig otroligt trött och sliten om dagarna. Helgerna är extra jobbiga nu på slutet eftersom Evelina är hemma hela dagarna och kräver massa uppmärksamhet. Uppmärksamhet som jag gärna vill men inte orkar ge. Längtar tills jag får tillbaka den energin igen, så vi kan leka på riktigt. Att jag kan sätta mig ner på golvet, kasta henne runt - precis som hon vill! Irritationen ligger inte långt borta när allt man gör är jobbigt eller gör ont. Jag ska vara glad att jag får sova på nätterna ialla fall. Jag har sovit närmare 10 timmar inatt. Haha. Helt otroligt, jag vet. Glad för det är jag ialla fall!
 
Idag ska vi ner till Görans föräldrar som liksom blivit lite av en lördagstradition nu det senaste. Mysigt och skönt att slippa laga mat en lördagskväll, även om jag tycker det är mysigt att laga till något extra gott en lördag med familjen samlad runt bordet.
Jag får satsa på extra god mat imorgon istället då jag planerat att grilla fläskfilé med egna klyftpotatis och beasås. Kan nog bli gott!
Middagen ikväll blir Skrei med potatis, bacon, smält smör och morötter. Mums! Jag har nog bara ätit Skrei en gång innan. Du kan jämföra det med torsk då det är en typ av torsk, fast godare. Den lever och växer upp i Barents havet, men senare beger den sig till norska kusten (lite har jag lärt mig mina år bakom fiskdisken). Själva fisken glänser liksom i skinnet medans torsken är mer grå/grön och inte med samma lyster!
Åå, det är så gott. Ni borde prova!
 
Finns det i Sverige tro? Eller är det helt typiskt norskt?
 
 
Nu ska jag väcka en liten Evelina som absolut inte ville sova men som slocknade som en sten i sängen och har nu avnjutit en hel timme med stängda ögon. Perfekt för att orka med resten av kvällen också!
 
Ha en trevlig lördag folkens! Kramar.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Z | Mamma Mode Skärgårdsliv

Tack snälla!

2013-04-13 @ 21:55:32
URL: http://hannaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0