Grilltider


23 dagar kvar...
Nu är det verkligen grilltider ute! Man kan känna lukten på långt avstånd där folk grillar, det är en speciell lukt, en lukt av sommar som hör till. Blir aldrig less på den lukten.
Idag ska vi grilla hamburgare som jag ska laga själv och på ska vi lägga ost, ni vet sån där orange ost som de lägger på hamburgare på Donken tex. God ost ialla fall! Tillbehör blir lite sallad och griillade champinjoner som legat marinerade i vitlök & örter och potatissallad. Mums. Även om vi precis var nere och åt tårta hos Görans mamma som fyller år idag så längtar jag till våran egen middag. Tror det blir gott. Det går inte att låta bli när det är så härligt väder som nu, solen steker och med våran inglasade altan blir det 40 grader. När vi då öppnar en av dörrarna landar det på ca 26 grader där ute, sommarkänslorna ramlar över en på en gång! Ostoppbart!
 
Såhär såg det ut sist vi grillade champinjoner, MUMMA!
 
 
Många som jag möter nu säger att min mage har sjunkit. Jag måste säga att jag känner själv att jag bär honom väldigt långt ner i bäckenet. Nerpress är bara förnamnet. Men kanske en del av förlossningsjobbet blir gjort när man går såhär. Det är väl en önsketanke dock!
 
Nu ska jag lägga mig en halvtimme på soffan innan jag ska väcka Göran som ska hämta Evelina!
Hoppas ni har en bra dag. Här är jag i segform idag. Kramar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0