Vacker höst i sikte

Idag vaknade jag upp till ett underbart höstväder. Med en gång blev jag på gott humör, trots att klockan bara var 07:30. Jag satte mig upp som ett spjut i sängen och skevade in i Evelinas rum på en gång. Snabbade på morgonrutinerna och var utanför dörren efter 1½ timme. Vi spatserade runt i ca 1 timme och återvände hem till en god frukost och en välbehövlig dusch. Efter lite lek och stoj här hemma så sover nu liten tjej gott. Vi tänkte åka ner till Aker Brygge en sväng och se någon uppvisning som äger rum där. Vi får passa på när väderguden bjuder på sol och värme. Så här ser det ut på vissa ställen ute nu. Löven början tappa färgen och fästet från träden. Snart blir de liggandes i irriterande högar och blir våta och hala. Alla årstider har sina nackdelar, även hösten. Men det är lite de som är tjusningen med årstiderna. Eller vad säger ni? Varje år och varje årstid letar man efter nya positiva och negativa saker och för den fantasifulla personen är de många att hitta. Vad tycker du bäst om med hösten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0