Hysteri

Sitter just nu på biblioteket på Furuset. Har precis varit uppe på Nav (FK) och fått skickat iväg mitt såkallade meldekort. Där ska jag fylla ut, två veckor av gången hur många timmar jag jobbar varje vecka och hur många timmar jag inte jobbar. Ganska enkelt att göra, men jobbigare när jag inte har någon fungerande dator hemma. Tur att jag börjar sent på jobbet idag så jag hade tid att gå hit och ordna med det! Tänk så beroende vi blivit av internet och just datorn.
 
Nu har vi gått över till en ny period i Norge. Just nu är folk som galna efter lam. Alla ska laga får-i-kål, lamstek och (lam)kotletter. Det är rena hysterin på jobbet just nu! Har vi inte det ena så blir kunden sur och hotar med att sluta handla i våran butik. Haha. Det är ganska komiskt att se och höra.
Nu är det som sagt lam i ca 1-1 1/2 månads tid sen närmar det sig ribbetider och sen pinnekjøtt. Men där emellan är det färs soppa som ska lagas och avnjutas. Jag älskar hösten. Det händer så mycket med allt och alla.
Det blir framför allt mysfaktor på hög nivå, med tända ljus, filmkvällar med mys i soffan, mörkare kvällar och mornar (eller hur det nu stavas). - Ja, faktiskt så ändrar vi även matintaget i Sverige också. Vi packar ihop grillen och gör mer och mer grytor och lite "tyngre" mat. Visst är det så? Det är inte bara norrbaggarna som är tokiga?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0