Söndagslek

Idag skulle det regna 3 gånger så mycket som det gjorde igår, enligt väderprognosen. När jag vaknade idag och såg att det inte regnade så blev jag direkt på bra humör. För visst är det så att när de säger att det ska regna så gör det oftast det? När de då tagit fel blir man ganska förvånad faktiskt. Men som sagt, glad!
 
När Evelina slår upp sina blå igen tänkte vi bege oss till Ekeberg för att springa runt och leka lite. Det finns en lekplats där också som är väldigt stor och rolig. Perfekt för en liten som behöver springa av sig lite.
Det finns även ett stall där med massa olika djur och en inhängnad där man måste betala för att komma in och tex. rida på hästar eller klappa får och mata fåglar!
Jag tror jag skrivit om det innan när jag och Görans mamma var där, men då var det sommar.
 
 
Igår var jag och Görans mamma ute och köpte presenter till Evelina som fyller år om 2 veckor. Min stora tjej som är så bortskämd. Av Görans föräldrar fick hon en jättefin barnvag och docka med tillhörande kläder och olika saker. Hon fick det redan igår kväll, varför vet jag inte riktgit, men jag vet ialla fall en som blev otroligt glad och lekte konstant i 2 timmar igår pluss all sin vakna tid idag. Hon bäddar och drar upp bäddar och drar upp och om igen... "Sove där, Ligge där, Sitte där". Gullunge! Man hör tydligt att norskan kommer mer och mer även fast jag bara pratar svenska med henne. Men norska kommer bli hennes "hemspråk" oavsett hur mycket jag babblar med henne här hemma. Haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0