Liten och svag

Usch, igår var jag dålig. Låg på soffan mer eller mindre hela dagen. Jag var alltså hemma från jobbet. Jag skulle egentligen jobbat 11-15, funderade länge, men kom fram till att det var bäst att hålla sig hemma. Ringde och kollade hur många som jobbade och det var inga problem för mig att vara hemma. Tur att jag bestämde mig för detta för jag låg och var feberyr hela dagen och kvällen igår. Hade jätte ont i halsen och var verkligen liten och svag.
Idag mår jag bättre. Har inte legat på soffan utan gjort lite nytta här hemma. Verkar som det är fler som råkat ut för denna höst sjuka som jag. Det är väl vanligt om hösten förresten?
Det sägs att man inte blir sjuk av att vara kall, gå runt med för lite kläder eller att gå runt med fuktiga strumpor. Utan att det är bakterier som trivs hos dig. Men vad kommer dessa bakterierna ifrån egentligen? Hur börjar de leva, eller dör de aldrig, utan hoppar runt på folk i omgångar? Och varför blev jag sjuk just nu?
Bara lite lördagsfunderingar här!
 
Bilder från igår när vi var ute en sväng och lekte lite på dagisområdet. Både stora och små hade gott av lite luft i näsan. Kände mig bättre på en gång av att bli lite avkyld.
 
Ikväll blir det lugnt. Körslaget och en myskväll med tända ljus i soffan.
Vad ska ni göra denna soliga lördag?
Kram till er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0