Den gula bokstaven

Idag är jag ledig. Det är så skönt att slippa den onsdagskvällen alltså. Även fast jag tycker det är ganska mysigt att jobba kväll så förlorar jag tid med mina älsklingar och det tycker jag inte om.
Ikväll har jag dessutom hunnit packa det mesta inför helgen och plokat ihop mina träningskläder, så jag slipper göra det imorgon bitti.
 
Jag var på rehabiliteringen fram till kl 15 idag, näst sista dagen, känns konstigt men samtidigt bra! Jag ska fortsätta på egen hand, det är ett krav, ett löfte och det ska jag hålla. Måste.
Jag avslutar starkt med träning i 60 minuter och en mästringsgrupp innan jag, imorgon, säger hejdå till de jag lärt känna. En kommer jag fortsätta hålla kontakten med, Madelene. En jättego och trevlig tjej!
När jag var färdig på rehaben idag, åkte jag hem och hämtade mina kärlekar och vi begav oss till Storo senter (första gången jag är där). Jag skulle växla pengar. Skönt att ha det gjort och slippa stressa med det dagen innan jag åker till Sverige. För på fredag åker vi! Jag och Evelina. Pappan kommer efter på lördag efter jobbet. Vi stannar till måndag för jag ska som sagt lämna in bilen. Blir skönt att få ordnat det. Känns alltid tryggare om inte annat när man vet att bilen har gåtts igenom riktigt. Eller hur?
Servicen på bilen väntar jag med för det blir lite saftigt att betala allt på en och samma gång.
 
När vi åkte hem stannade vi på en "restaurang", som "bär" den gyllende bågen, eller den gula bokstaven. Då förstår ni vart vi hamnade, eller hur? Johodå, det är visst lov att unna sig/synda någon gång. Det är ändå inte ofta så samvetet är inte dåligt för det!
 
Bilden la jag in i brist på andra. Det är min lilla Evelina för nästan ett år sedan. Ett av de första korten jag tog med min kamera. Därför är den lite suddig. Men se så busig och go hon ser ut på bilden, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0