Regn och rusk

Idag regnade det och var riktigt grått på utsidan. Usch så tråkigt. Backen är återigen bar och snön har försvunnit. Jag tycker det är mysigt med lite snö så för min del har jag mycket hellre snö och någon minusgrad än regn och rusk. Eller vad säger ni? Dock så var det rena rama självmordsgatan här utanför i början av veckan. Med is och snö om vartannat så det var totalt ishalt på vissa ställen. Det gällde då att gå ut i god tid före jag egentligen behövde för att slippa stressa genom den hala gatan.
Det har inte kommit någon snö i Sverige än eller? Ialla fall inget som lagt sig!?
Hoppas vi kan få en vit jul iår. Fast det är nog ingen idé att hoppas på något sånt. Kommer inte ihåg om vi någonsinn haft det? Jo, en gång då det var en svinkall nyårsafton för många år sedan. Då tror jag det även låg snö på julafton. Borde nästan kommit ihåg det eftersom det händer så sällan.
 
Trots vädret så begav vi oss ut idag, jag och Evelina. Vi åkte till Triaden för att jag skulle se efter en sjal som jag har fastnat för. Tyvärr så hade de den inte där men på vårat närcenter här fanns den. Fick se i sista sekunden att det var fläckar och ett hål i den så då fick jag inte köpt den där heller. Otur. Men nu vet jag ialla fall att den finns att få tag på.
 
Imorgon blir det ett kalas för Evelina här hemma. Bara med närmaste familj/ vänner. Men det blir skojs! Jag ska laga lite snittar hade jag tänkt, och bara lägga fram lite olika kakor och sånt smågott som man liksom kan plocka av när man får lust ni vet!
 
När jag ser den här bilden så ljuger jag om jag säger att jag inte ser fram emot våren. Tänk så annorlunda denna våren kommer bli... Ingen vet hur det kommer se ut. Framtiden får visa. <3
Denna bilden är tagen hos min mamma på landet. Det var i maj eller så tror jag. Gräset är väldigt högt pga att gräsklipparen gått sönder och Evelina sitter och gömmer sig så man typ bara ser huvudet. Gullis!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh vilken underbar bild!

2012-11-12 @ 20:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0