Morgonstund

Idag skulle jag fått lite extra sovmorgon hade jag tänkt, men det tyckte då inte Evelina. Vi var uppe kl 07 och satte oss i soffan och såg på barnprogram! Evelina fick sin morgonvälling och jag åt lite frukost med en kopp te. Jag har till och med duschat nu under morgonkvisten! Varför går jag inte oftare upp så tidigt, då får jag tid att leka med Evelina och slipper stress och irritation. Men det är viktigare med sömn, tycker jag tydligen. Nåväl... Tyckte Evelina det var mysigt nu under våran morgonstund får hon helt enkelt se till att vakna tidigt imorgon också.
 
Kl 10 ska jag till en barnmorska här på det lokala centret. En timme ska vi bara prata om mig och det lilla pyret som finns i min mage. Ser verkligen fram emot det och ångrar mig att jag inte gick till barnmorska även första graviditeten. Visste inte lika mycket då som nu. Mina vänner som var gravida samtidigt som mig förra gången rekomenderade det. Så lets give it a try!
Efter "min stund" ska jag jobba 11-17.
 
Bilder från igår på en nyduschad och glad Evelina i nattlinne. Gud så skoj det var att bygga med denna Ikea-leksak helt plötsligt.
Dockan som hon fick av farmor och farfar för ett par veckor sen är nu som bortblåst från intresselistan... De är allt bra konstiga de små liven.
 
Trevlig tisdag folkens! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0