Ögonkatarr

Stackars lilla Evelina verkar få allt på samma gång nu.
Imorse när vi vaknade gick jag in till Evelinis. Hennes högra öga var helt igenklistrat av vätska/var. Massa äckliga klumpar och annat gojs var där... Jag tvättade rent och såg sen att ögat var lite "missformat" eller svullet. Precis som när man får ett myggstick vid ögat, ni vet.
Jag ringde läkaren som har ringtid från kl 9 och sa hur det låg till. Jag fick tid så snart jag kunde. Dock var inte min läkare där idag, men snälla som de är där jag går, så ordnade hon en tid hos "grannläkaren"! Så vi susade iväg och var där 9.45, kom in efter 5 minuter och han konstaterade att det var ögonkatarr. Fick recept på salva och ögondroppar.

Hon verkar inte ha ont av det, men det ser inte så fint ut...

Efter vi hämtat ut på apoteket gick vi oss en sväng på köpcentret. Jag köpte lite mat och även dessa ursöta napparna till en sjukling! Något fint måste man ju får när man varit duktig hos doktorn. De var nedsatta 70% så de kostade ca 30kr för alla 4. Bra pris tycker jag! Hos Nille, såklart haha.

Evelina somnade pladask efter salva i ögat och lite mat & välling i sängen. Hoppas hon sover bort det äckliga.
Mammas älskling.



Djurnappar

Kommentarer
Postat av: Tora

Åh vilka fina nappar! Viggo har blivit så kräsen med sådant, det är bara en sort som gäller o de är så tråkiga..



Stackars Evelina - ögonkatarr låter riktigt jobbigt! :( Hoppas att det blir bättre snart. Tar det lång tid att blir frisk från det?



Sv: Jaa klart jag vill ses i Ullared, vore toppen!



Puss <3

2012-05-04 @ 16:25:49
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0