Nyttigt och gott

Till lunch idag åt jag något riktigt nyttigt, och gott. Det är inte ofta man kan slå ihop de två - gott och nyttigt!
Det blev ialla fall en skål med jordgubbar och lite vaniljkesam. Finns det kesam i Sverige? Jag har inte tänkt på det innan i så fall.




Idag är det, som det heter på norska, dugnad här. Eller upprustning kanske man säger? Det är ialla fall när alla som bor i området ska hjälpa till och kratta, sopa och städa lite på utsidan. Det började för 10 minuter sedan. Eftersom Göran jobbar idag så "slapp" vi delta. Egentligen hade jag gladeligen varit med på det, men det får bli nästa år. Imorgon är det samma, dugnad, på Evelinas dagis. Om inte jag jobbar imorgon kväll så ska jag vara med där! Och om inte Göran jobbar vill säga. Men jag hoppas att kunna vara med. Alltid kul att träffa de andra mammorna som har barn på Evelinas avdelning, som är i samma ålder som henne. Inte för att barnen ska vara med, men vi bollar lite ideér och pratar om allt mellan himmel och jord! Skoj.
Vi får dock hoppas på bättre väder, annars blir det nog mest innejobb skulle jag tro.

Nu ska jag lite smått börja med maten här hemma. Kyckling & currygryta med ris, mums!

God kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0