Middagsplaner och avslag

Jag har glömt att berätta att vi fick avslag på våran söknad om avdragsfrihet. Det var synd för nu blir månadskostnaden mycket högre än innan. Dock fick vi besked att söka om ett par månader igen, för det var inte mycket som gjorde att vi inte fick det. Så nu kan det bli lite tufft i några månader, men inget som vi inte kommer klara.

Igår skulle ni kommit på middag hos oss. Haha. Vi åt renskav i en sås med champinjoner och lök med massa grädde. Till det hade vi potatis. Gud så gott det var! Så enkelt och blir så gott.
När jag åkte från jobbet köpte jag med mig pinnekött hem också. Tänkte att jag skulle laga det till helgen. Underbart gott!
Idag blir det pangasiusfileé med räksås, potatis och brysselkål (ja, brysselkålen kanske inte direkt passar till maten men när jag öppnade frysen tidigare blev jag så sugen på det, så då får det bli så! Förmodligen är det bara jag och Evelina som äter det ändå.
Nu är det bara onsdag, torsdag och fredag jag måste tänka ut mat till. Några förslag?



Vår och sommarkänslor i bilden om jag får säga mitt tycke. Evelina sitter utan jacka och vårblommor i rabatten...

Vågar vi hoppas nu? Ja, det tror jag.
I söndags när åkte hemåt kantades vägarna av tussilago i mängder, det var alldeles gult och man luktade blommor ändå in i bilen, trots stängda fönster och dörrar. Våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0