Den gula färjan

Idag har jag för första gången varit inne på Rotan, eller inte första gången, men första gången jag var inne på klädavdelningen som öppnade där för ett tag sen. Det ligger i Rotviksbro, ett stycke från Lysekil. Du tar färjan över till Bokenäs och sen är det ca 15 min att köra.
Gud så mysigt det var att åka färjan igen, den gula färjan! Jag har åkt den hur många gånger som helst, men kan inte låta bli att njuta så fort jag kommer ombord och färjan lämnar land. Underbart! Den tar bara 10 min, vilket är perfekt. Du hinner inte bli less på den tiden liksom!
Jag hittade lite fina saker där och en del mat. Så nu har jag handlat för en himla massa pengar denna gången också, jag som skulle handla sparsamt. Men det är inte så lätt när det är så billigt i Sverige! Haha. Känns som jag varit i Norge allt för länge när jag säger så...

Evelina sov som stock i bilen ska väl tilläggas. Hon somnade i princip med en gång jag åkte från pappa. Perfekt tänkte jag! 45 sov hon totalt och somnade som en stock här ikväll. Det hjälper att vara ute i friska luften alltså.

Jag köpte ialla fall en jättegosig tröja som jag är jättenöjd med! Den ska jag ha på mig imorgon när det blir massa bilkörning. Ska in en sväng på Torp också. Lovade att köpa med mig ett vin som heter Candidato upp till Norge, till Görans pappa, och det ska jag göra. Den finns på Systembolaget i Uddevalla. 149kr här och 356kr i Norge + valutaskillnaden - galet!
Imorgon ska jag som sagt vidare på andra äventyr. Evelina kommer befinna sig hos min mamma här i Lysekil. Så henne hämtar jag på söndag igen.
Trist att det blev så lite tid med pappa denna gången, men så blir det ibland. Det kommer bli massa tid i sommar!
Nu svävar jag iväg väldigt med skrivandet här känner jag.
Bilderna som jag pratade om får ni nog vänta med till jag kommit hem igen.
Hoppas ni får en riktigt trevlig helg mina vänner.

Kramar
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0