Dagarna före julafton

Idag är det ett riktigt dagarna-före-julafton-väder ute. Och då förstår alla precis vad jag menar va? Just det grått, trist och kallt väder. Lite snöblandat regn kommer ner från himlen och försvinner innan de nuddar marken. Gud så tråkigt. Våren var verkligen här en stund. Men det blir ofta bakslag när våren kommer såpass tidigt som den gjorde iår. Idag har det sagts att det ska komma 15-20cm snö.
Så ni som lagt undan overall och vinterstövlar till barnen kan bara plocka fram allt igen, ialla fall om ni bor i Oslo! Tji fick vi... Just nu snöar det vågrätt på utsidan och jag njuter extra av att sitta i en varm lägenhet och en mjuk soffa. Jag har fått gjort lite måsten och väntar nu på att tvätten ska bli färdig.

Jag har länge gått och irriterat mig över min fula sminkväska, eller det (ännu fulare) norska ordet; sminkepung. Jag köpte den för flera år sedan, den är rosa med Hello Kitty på. Haha. Har sett efter en passande, både i storlek och smak, men inte hittat någon. Igår hittade jag faktiskt en. Den var inte riktigt så stor som jag behövde, men det är gott om plats till det jag vanligtvis använder ialla fall. Den är ca 15x20 cm. 29,90.- kostade den bara.
Som hittat på Europris!




Det är väldigt mycket Tora över denna och egentligen inte så mycket mig, vanligtvis. Men denna tyckte jag var jättefin! Jag ska nog springa och köpa en helsvart idag också, där jag kan ha "festsminket" i.

Kommentarer
Postat av: Tora & Viggo

hihihi ja den var väldigt mycket mig!

H&M hade fått in massa fina, jag var o drog i flera stycken av dom och en fick följa med hem. Också billigt o bra. Har du spanat in där?



Puss!

2012-03-11 @ 19:31:27
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0