Torsdags lyx

Jag kan inte sluta tänka på denna dagen! Den har verkligen varit helt fantastisk. Vad har jag gjort? Inget speciellt. Jag har bara träffat massa personer som gett mig så många och fina komplimanger, sånt lever man länge på. Dagisledarna, mina kollegor, en man i kassan på Jacob´s (en mataffär i närheten av den jag jobbar i).

Imorgon är det min tur att ge komplimanger till andra! Det ska jag verkligen tänka på, att det piggar upp en människa något otroligt. Ialla fall mig! Kanske jag ska ordna håret, "klä upp mig" och sminka mig lite oftare. Haha.
När jag vandrade runt på Jacob´s tidigare idag... Ja, jag åkte dit för att det ligger en post i änden av butiken och jag skulle posta ett brev. Jag gick senare in i affären... då tänkte jag att vi skulle lyxa till det lite idag. Lite extra god mat. Lite torsdags lyx. Jag köpte med mig lite frysta räkor, moreller, goda krämiga ostar och miniciabatta.
Jag skar även upp lite avocado, gjorde egen "aioli" och la upp lite pålägg & kex (allt var inte framplockat när jag tog bilden tyvärr). Det kallar jag vardagslyx! Ialla fall för oss. Och guuuud så gott det var. Jag blev så mätt att jag nästan inte kom upp ur stolen när jag var färdig. Haha.

Evelina smakade på det mesta hon också. Räkor med aioli, kex med baconost och massa påläggsskivor. Det blev middagen för henne idag. Ingen idé att sätta fram en skål med varm mat till henne efteråt. Det hade bara blivit en flopp...
Ni skulle sett vilka grimaser hon gjorde under tiden vi satt där. Tur att jag hade kameran med mig, så att ni faktiskt kan få se det. Men det får bli imorgon kväll. Tog säkert 50 bilder så jag måste leta fram de bästa först.

Nu ska vi strax gå och lägga oss. Mätta och belåtna! Jag ska dessutom jobba imorgon, 10-18.
Ha en fortsatt trevlig kväll mina underbara läsare!
Kramar från ett soligt och varmt Oslo.






Evelina och Mamma <3 Kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0