Sommerfest

Idag har det varit avslutningsfest/sommerfest på dagis. Det var riktigt trevligt! Vi åt lite och pratade med alla, barn som vuxna. Det blev alltså en lång dag för Evelina idag. 11 timmar på dagis. Hoppas detta resulterar i en god och lång natts sömn istället för någon typ av bakslag, vilket vi varit med om innan. Kl 19.45 steg vi innanför dörren här hemma och Evelina åkte rätt i säng. Hon somnade nog innan jag lagt henne ner faktiskt...
På festen idag fick 5-åringarna diplom och varsinn blomma för att de slutar nu i juni. Ledarna fick en bukett och tackades för detta året.
Det bjöds på kaffe och kaka/tårta. MÅNGA hade bakat och jag överdriver inte om det stod 15 fat med olika kaker och tårtor inne i salen...
Alla satt samlade på bakgården där det satts upp långbord.

Det var lotter och vinster. Vi köpte lotter för 175.- och det blev tydligen köpt lotter för över 5000.- totalt. Pengarna ska gå till en ny lekstuga till barnen! Eftersom Evelina har många år kvar där så tyckte jag det var värt att lägga lite pengar på lotterna!
Vi vann dessutom två saker. Jag vann ett par skor värda flera hundra och ett par toffler till en liten. Tyvärr är de för små för Evelinas fötter men vi kanske får ett par nya bebisfötter att sätta dem på en dag! Hehe.
Nedan ser ni bilder på en Evelina som myser på en bänk, och vinsterna!

Vi har haft det supertrevligt och jag tror att de flesta, både barn och vuxna, kommer sova gott inatt!
Kramar från 3 trötta personer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0