Powernap

Lilla Evelina hade inte sovit på dagis idag. Då blir hon som oftast ganska gnällig och (förståeligt) trött när vi kommit hem. Under tiden jag satt och pratade med min kära mor på skype låg Evelina i mitt knä och somnade. Detta är i princip det värsta som kan hända, speciellt med de fasta och fina rutinerna vi har. Men jag tänkte att 10 min kunde inte skada. När 15 min hade gått fick jag fortfarande inte väckt henne... Jag satte henne upp, mot mig liksom. Men hon bara nickade till igen, utan napp och sittande som sagt. Då är man trött. Jag gick runt med henne i lägenheten. Fram till fönstret för att se om lite ljus i ansiktet kunde hjälpa. Men icke! Till slut sa jag: Evelina, vill du smaka på en grej. DÅ tittade hon upp. När det vankas något att äta finns det inget som får henne att avstå. Så jag fick helt enkelt öppna det paketet som egentligen var till lördag och ge henne 2 bitar. Då blev hon både glad och pigg. Nu sitter hon i badkaret och leker. Efter detta blir det middag! Kanske kvällen slutar en timme senare för henne idag. Lillfisen! <3



Efter en hård dag på dagis är det gott med en powernap

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0