Planera mera

Jag tycker det är jättekul att laga mat! Speciellt om jag haft lite tid på mig att tänka ut vad jag ska laga. Ibland har jag glömt att ta fram mat ur frysen dagen innan och då blir det oftast blaha-blaha och jag bara slänger ihop något snabbt och onyttigt!
När maten är framdukad och vi frossar i vad-det-nu-kan-vara-till-middag. När maten ligger i magen och man kämpar emot illamåendet och uppblåst mage pga mättheten efter intaget. Då uppstår alltid "problemet":
Vad ska vi ha för mat imorgon?


Detta är inte alltid lika kul att tänka på när man är mätt och helst vill lägga sig på soffan en halvtimme. Dock så måste jag ta fram mat dagen innan så det tinat upp till dagen då vi ska ha maten... Förstår ni "problemet"? Lyxproblem kanske. Haha. Jag borde ialla fall planera lite mera. Dels för att det är skönt att veta vad man ska laga och det blir då oftast bättre, ialla fall i detta hemmet!

Idag tog jag fram mat till både ikväll (eftersom det är ganska tidigt så hinner det tina) och imorgon!
Ikväll blir det en gryta med Svinbiffstimlor i Tikka Masala, ris och sallad. Imorgon blir det Lax och räkgryta! Jag har aldrig gjort lax och räkgryta och varinne på google och hittade en recept som såg både enkelt och gott ut.
Dock kommer jag byta ut pastan till ris och några starka ingredienser kommer bytas ut till lite mildare eftersom Evelina ska äta också.

(Kryddig) Lax och räkgryta med (pasta) ris:


Bilden är alltså lånad från hemsidan jag hittade den på. Klicka på bilden för att komma till sidan och receptet.

Undra vad vi ska ha för mat på tisdag...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0